Összegyűjtöttük a legjobb módszereket, melyek alkalmazásával különösebb erőfeszítés nélkül teheted a testmozgást a mindennapjaid részévé. A felmérések szerint az emberek több, mint 80 %-a nem mozog eleget. A rendszeres test mozgás pedig nem csak fitté tesz és jó formába hoz, hanem segít a testi és lelki egészség megőrzésében és a friss gondlokodásban. 

A kutatások szerint 150 perc heti mozgás már nagyszerű eredményeket hoz, mely alig több, mint napi 20 perc! Az alábbi módszerek alkalmazásával szinte észre sem veszed és az életed szerves részévé teheted a mozgást! Azok pedig, akik már most rendszeresen edzenek, újabb tippeket kaphatnak, hogyan vigyenek be még több mozgást az életükbe. Válogass kedvedre  az alábbi 18, bizonyítottan működő  módszer közül és csempéssz be minnél több mozgást az életedbe 2018-ban!

Baráti találkozók másképp! A szokásos beülünk egy italra helyett, szervezz sétáló találkozókat barátaiddal! De remek ötlet egy közös kirándulás, úszás, futás, vagy akár egy wellness est.

Facebook! A Facebook nem csak arra jó, hogy remek fotókat tegyünk fel és lássuk mit csinálnak épp a barátaink, hanem erősítheti a motivációs szinted. Posztold például az első hajnali futásod, vagy bármilyen más edzést, amit elkezdesz. A lájkok és a kommentek biztatást adnak, és sokkal kitartóbb leszel, ha már egyszer világgá kürtölted, hogy mozogni fogsz! Személyi edzőt otthonra! Több ingyenes alkalmazás is létezik, mellyel akár egy személyi edzőt is kaphatsz otthonra! Összeállíthatod a saját edzésterved és az edzővel közösen végezheted a gyakorlatokat, vagy beprogramozhatod, hogy olyan zenét játsszon, ami felveszi a saját ritmusod!

Mérd a fejlődésed! Jó motivációs módszer a teljesítmény mérése. Több ingyenes alkalmazás is van, mellyel követheted a fejlődésed. Jó módszer például a lépésszámláló, ami arra ösztönözhet, hogy minden nap egy kicsivel többet mozogj!

Edzés otthon! Az interneten sok testhezálló edzésprogramot találsz, amit otthon gyakorolhatsz. A youtube tele van jobbnál jobb ingyenes videókkal, keresd meg a testhezállót. Kedvcsinálónak itt egy Tabata/Hiit videó!

Fedezed fel a környéked! Indulj neki és fedezd fel a lakóhelyed környékét gyalog! Keresd meg a legjobb kültéri lépcsőket, a környező parkokat, tereket, sétányokat, futópályákat! Egyre szaporodik a kültéri edzőparkok (street workout) száma, ahol sajáttest gyakorlatokat végezhetsz! A környékeden vajon van ilyen?  De ha csak egy kiadós sétát teszel minden vacsora után, az is nagy hasznodra válik!

Napindító 4 perces és Hiit. Iktass be minden reggel egy intenzív tornát, ami ne legyen több, mint 4 perc. Ez a tabata típusú edzés megalapozza a napod, növeli az erőnléted, friss és dinamikus leszel. Ha kevés az időd és hatékony edzésformát keresel próbáld ki a szakaszos, intenzív edzéseket, például a Hiit edzést!

Tévézz fitten! Ahelyett, hogy elterülsz a kanapén egy csipsszel és egy kólával, csinálj néhány  Hiit gyakorlatot, mint a helybenfutás, terpeszugrás, fekvőtámasz, vagy akár elővehetsz két ásványvizes üveget és súlyzóként használva emeld azokat. Néhány perc után egész más érzéssel huppansz majd le a tévé elé egy zöldtea mellett.

Egy megálló gyalog. Ha tömegközlekedéssel jársz dolgozni, szállj le egy megállóval hamarább s a fennmaradó távot tedd meg gyalog hazáig!

Autó nélkül. Ha autóval jársz minden hová, iktass be autómentes napokat. Ezzel nem csak a saját egészséged véded, hanem a környezetet is és ráadásul spórolsz a benzinen.

Kétkeréken! Tavasztól őszig jó választás munkába járni kerékpárral. Egyre több a kerékpárút és talán az autósok is jobban vigyáznak ránk! Jó ötlet betervezni egy hétvégi kerékpártúrát, vagy akár körbebringázni a Velencei tavat.

Lépcsőzz! Lift helyett használd a lépcsőt, amikor teheted, a mozgólépcsőn pedig ne a jobb oldalra állj, hanem lépkedj fölfelé!

Mozgás az irodában! Ahelyett, hogy emailt küldesz a kollégádnak egy bizonyos témában, vagy felhívod telefonon, sétálj oda hozzá és beszéld meg személyesen a dolgot. Ez nem csak a munka szempontjából lehet hatékonyabb, hanem megtöri a sok ülést egy kis mozgással. A másik egyszerű tipp, hogy ne az asztalodnál edd meg a szendvicsed, vagy a gyümölcsöt, hanem menj el egy rövid sétára, akár kollégákkal együtt!

Nyaralj másképp! A buszos túrák helyett fedezd fel a turista helyszíneket gyalog! A tengerparti sütkérezést és fürdőzést pedig egészítsd ki kiadós tengerparti Hiit sétákkal, Hiit futással és fekvőtámasszal.

Tervezz előre! Ahelyett, hogy soha véget nem érő todo listákra írod fel a mozgás-ötleteket, egyszerűen írd be a naptáradba előre, mikor, mit fogsz csinálni. Ezzel az egyszerű módszerrel, akár 40 %-kal növelheted az esélyét annak, hogy a mozgás nem marad el!

Együtt a családdal! Gyakori indok, hogy a család és a gyerekek miatt nincs időnk testmozgásra! Pedig nekik is jót tesz a mozgás, és az együtt töltött idő. Szervezz közös kirándulásokat, sétákat, közös játékokat!

Dolgozz állva! Egyre több iroda biztosít álló munkaállomásokat a dolgozóknak. Első blikkre azt gondolnánk, hogy biztos spórolni akarnak ezzel is, pedig a cél, hogy növeljék az állóképességet, megelőzzék a derék és gerincfájást. Ha módod van rá próbáld ki te is! Otthon pedig gyakorolhatod ugyanezt a konyhában zöldségtisztítás és az ételek előkészítése közben.

Tedd izgalmassá a mozgást! Keress olyan mozgásformát, amit igazán szeretsz! Olyat, ami nem kényszer, hanem élvezet! Lehet, hogy régi álmod, hogy táncolj, vagy rendszeresen ússz, jógázz, vagy hegyet mássz. Tölts néhány percet azzal, hogy megtaláld azt, amit a legszívesebben csinálnál és kezdd is el!

Posztold a Facebookon és oszd meg velünk is, ha bármelyik módszert alkalmazod és látod, hogy jönnek az eredmények! Ha bármilyen kérdésed van, írj bátran az info@bodyhiit.hu email címre és amint lehet, válaszolunk!

Megjelent az Ezerízű reggel, csaknem 30, egy perc alatt elkészíthető reggeli recepttel. Ingyenesen letöltheted a könyvborítóra kattintva, vagy itt.

Hasonló cikkek

Hiit edzés David Beckhammel

Az 5 legjobb zsírégető gyakorlat

A 10 legjobb motivációs módszer testedzéshez

7  módszer a téli lehangoltság ellen

Hogyan éljünk 100 évig 1. rész – a táplálkozás

Hogyan éljünk 100 évig 2. rész – a tetsmozgás

Hogyan éljünk 100 évig 3. rész – belső harmónia 

Egészséges túró rudi készítése otthon

Tíz egészséges táplálkozási tipp

A fejfájás kezelése természetes módszerekkel

 

 

Facebook Hozzászólások