A statisztikák szerint az újévi fogadalmak csupán 10 %-a válik valóra. Vajon mi lehet az oka? Mit tehetünk, hogy eredményesebbek legyünk? Hogyan érhetjük el azt, amit kitűzünk magunk elé? A célok elérése nem akarat kérdése. Az eredményeket a megfelelő technikák és képességek alkalmazásával, türelemmel és kitartással tudjuk legkönnyebben elérni. Íme 10 nagyszerű módszer arra, hogy az újévi fogalmaink, vagy akár az év közben kitűzött céljaink  valóra váljanak.

 1. Konkrét célt tűzz ki magad elé!                                               

Angolul SMART vagyis OKOS módszernek hívják azt, amikor olyan célokat tűzünk ki magunk elé, amelyek konkrétak, reálisak, mérhetőek és időhöz kötöttek. Tehát például ha azt tűzöd ki magad elé, hogy fogyni akarsz, akkor egy OKOS cél valahogy így néz ki: 2018. március 30-ig 8 kg-ot leadok a jelenlegi súlyomból.

2. A kitűzött célt, bontsd le apróbb részcélokra, és írd le részletesen a célokat, illetve a célok eléréséhez szükséges teendőket. Önmagában az, hogy leírod a célod a kutatások szerint 42 %-kal emeli a megvalósulás esélyét.

3. Csak egy célt tűzz ki egyszerre! Ez a felmérések szerint nagyban növeli annak az esélyét, hogy meg is fogod valósítani.

4. Mérd az eredményeket! Fontos, hogy lássuk minden héten, honnan indultunk és hol tartunk. Ez motiválttá és kitartóvá tesz és jelzi azt is ha esetleg egy kicsit eltértél a céltól. Az utóbbinál nagyon fontos, hogy ne adjuk fel. Ne mondjuk magunknak, hogy úgy is mindegy, visszafelé haladok, úgysem fog sikerülni. A hullámzás a fejlődés természetes velejárója. A visszaesés egy tanulási lehetőség, fogadjuk el és lépjünk tovább a kitűzött célunk felé.

5. Légy türelmes! A változásokhoz idő kell! Fogadd el, hogy időnként igazi kihívást jelent az akadályok leküzdése, máskor viszont gyors áttörést érsz el bizonyos területeken. Ez a természetes fejlődés része, fogadd el!

6. Oszd meg másokkal a célod! Sokszor nem könnyű megosztani másokkal olyan dolgokat, amiben nem vagy sikeres és változtatni szeretnél rajta. A legjobb barátaiddal viszont nyugodtan megoszthatod, sok biztatást, és lelkesítést fogsz kapni tőlük. Választhatsz valakit, akivel megbeszéled a heti fejlődést, akinek elmondhatod, ha elbizonytalanodsz, ha esetleg biztatásra, segítségre lenne szükséged!

7. Írd be a naptáradba! Gyakran előfordul, hogy nincs időnk valamire. Ezért fontos, hogy tűzz ki rész- célokat és írd be azokat a naptáradba. Ha például fogyni szeretnél, írd be a egy hétre előre a tervezett edzéseket, sétákat, kirándulásokat, az étrendet, amelyet követni fogsz, stb. Amit előre betervezünk, az sokkal nagyobb valószínűséggel megvalósul.

8. A valami jobb a semminél alapelv! A fogyás példájánál maradva: voltál már olyan helyzetben, hogy ha már köretnek sültburgonyát választottam majonézzel, akkor már úgyis mindegy, jöhet a desszert dupla csoki öntettel és tejszínhabbal a tetején! Ha becsúszik egy kis eltérés a céltól, az nem világ vége. Ne gondold azt, hogy úgyis mindegy és feladod az egészet. Innen, egy kis önfegyelemmel könnyen vissza tudod terelni magad az útra, amit kijelöltél. Ha megcsúsztál, kelj fel és menj tovább!

9. Jutalmazd magad, amikor eléred a részcélokat. Ezerősíti a motivációd és kitartóbbá tesz.

10. Új célokat tűzz ki mindig! Ne próbáld a sokszor már próbált célokat újra és újra kitűzni. Találj ki újakat, vagy ha visszatérsz egy régi, meghiúsult célhoz, keress más, kreatívabb megközelítést és alkalmazd a fenit módszereket.

Kedvet kaptál az újévi fogadalomhoz? Ha szeretnéd megosztani velünk és másokkal is, akkor a cikk végén, vagy a Facebook oldalunkon megteheted. Várjuk az eredményeket történetekkel, fényképekkel! Ha tanácsra, segítségre van szükséged, írj az info@bodyhiit.hu email címre.

Megjelent az Ezerízű reggel, csaknem 30, egy perc alatt elkészíthető reggeli recepttel. Ingyenesen letöltheted a könyvborítóra kattintva, vagy itt.

Kapcsolódó cikkek

7 hangulatjavító módszer a téli lehangoltság ellen

Az 5 legjobb zsírégető gyakorlat

Hogyan éljünk 100 évig 1. rész – a táplálkozás

Hogyan éljünk 100 évig 2. rész – a tetsmozgás

Hogyan éljünk 100 évig 3. rész – belső harmónia 

Egészséges túró rudi készítése otthon

Tíz egészséges táplálkozási tipp

Készíts protein szeletet otthon

A fejfájás kezelése természetes módszerekkel

 

 

Facebook Hozzászólások